Garantie & retouren

Retourneren

Je hebt na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 50 dagen het recht om zonder opgave van redenen de koopovereenkomst te ontbinden. Het retourneren of terugsturen van een bestelling of een deel daarvan, is zeer eenvoudig. Zorg dat je jouw ordernummer en e-mailadres bij de hand hebt. Het ordernummer staat in de orderbevestiging die je per e-mail ontvangen hebt.

Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de extra kosten wel voor eigen rekening. Via de onderstaande button is het mogelijk om een retourzending aan te melden. Als je dit gedaan hebt kun je met je pakket + retourlabel naar een postkantoor van de gekozen vervoerder.

Klik hier om een Retourzending aan te maken


Artikelen ruilen

Helaas is het ruilen van een artikel via een retourzending niet mogelijk. In dit geval raden wij u aan om de bestelling te retourneren, te kiezen voor een terugbetaling en een nieuwe bestelling via de website te plaatsen. In bepaalde gevallen is ruilen wel mogelijk:

  • Kleding/schoenen in een andere maat

De retourkosten zijn in dit geval voor jouw rekening, maar wij sturen de juiste maat weer gratis naar je op. Zo delen we de kosten. Via deze link dien je een retour aan te melden. In het opmerkingenveld is het mogelijk om de gewenste, vervangende maat te noteren. Zodra de retourzending bij ons binnen komt, verwerken wij deze en sturen wij kosteloos de nieuwe maat op.

Verkeerde levering

In een uitzonderlijk geval kan het gebeuren dat je een verkeerd product ontvangt. Wij verzoeken je om dan direct contact op te nemen via het contactformulier. We horen dan graag wat er mis is gegaan. Vergeet hierbij niet je ordernummer te vermelden. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met je op.

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen. Wat moet ik nu doen?

In een uitzonderlijk geval kan het gebeuren dat je bij aankomst een product met gebreken ontvangt. We zullen deze vervelende situatie snel en netjes oplossen. Zorg dat je jouw ordernummer en e-mailadres bij de hand hebt. Het ordernummer staat in de orderbevestiging die je per e-mail ontvangen hebt. Voor het aanmelden van een beschadigd product hebben wij een speciale pagina gemaakt. Wij ontvangen in dit geval ook graag een foto als bewijs, deze kun je gemakkelijk uploaden op diezelfde pagina. In het geval van beschadiging, selecteer dan de reden “product is beschadigd”. Nadat wij je aanvraag hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen en zo snel mogelijk contact met je opnemen. Beschadigingen aan producten dienen altijd op deze manier aangemeld te worden.

Klik hier om de beschadiging te melden

Heb ik garantie op aangekochte producten?

De niet-goed-geld-terug-garantie van Visdeal garandeert je dat geleverde producten voldoen aan de specificaties die in het aanbod zijn vermeld. Ben je desondanks van mening dat dit niet het geval is, dan betaalt Visdeal – indien is voldaan aan de voorwaarden uit de Retour Policy – na retourontvangst van het product het volledige aankoopbedrag (plus de verzendkosten voor het retourneren) binnen veertien dagen aan je terug, als blijkt dat de producten anders zijn dan de bestelde producten, of Visdeal draagt zorg voor een herstelzending.

Visdeal garandeert dat de door haar geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld, en staat daarmee in voor de fabrieksgarantie van het geleverde product. De garantietermijn van Visdeal komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Deze garantie geldt niet in geval het gebrek is te wijten aan:

a) onoplettendheid;
b) opzettelijke beschadiging; of
c) nagelaten verzorging.
De aanspraak op garantie vervalt eveneens, indien anderen dan Visdeal, zonder toestemming van Visdeal, herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben gepleegd.

Hoe meld ik garantie aan?

Wij hebben een speciale garantiepagina ingericht die je dient te gebruiken indien je een product retour wil sturen i.v.m. de garantie. Geef bij het product als reden “garantie” aan. Probeer daarnaast de beschadiging zo goed en duidelijk mogelijk te omschrijven. Ook willen wij graag weten welke actie je van ons verlangt. Zodra wij dit verzoek ontvangen, zullen wij deze in behandeling nemen en ontvang je zo snel mogelijk een reactie. Garantie dient altijd via deze pagina aangemeld te worden.

Klik hier om garantie aan te melden


Verwerking

Zodra wij het retourpakket in ons magazijn ontvangen, zul je automatisch een e-mail met een ontvangstbevestiging ontvangen. Binnen enkele dagen na het ontvangen van de retourzending, is de retourzending door ons verwerkt en kun je van ons een reactie per e-mail verwachten. Het eventueel teruggeboekte bedrag staat dan binnen 48 uur weer op je rekening.

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor de retourzending naar het retouradres van Visdeal en ben je dus vrij in je keuze voor een vervoerder. Zeker bij het retourneren van waardevolle artikelen, raden wij je aan om de zending aangetekend / verzekerd te versturen.